
Σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη μετά τον Ιούλιο του 2019 δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση
Πλήρως εκτεθειμένη βρίσκεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς και το πόρισμα των 228 σελίδων της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων τη βάζει σαφώς στο κάδρο των ευθυνών, αν και όπως έχει ήδη αναφέρει η ίδια η Επιτροπή το πόρισμα δεν ασχολείται με τον καταλογισμό ή τον επιμερισμό ευθυνών.
Ωστόσο στη σελίδα 29 του πολυσέλιδου πορίσματος αναφέρεται ξεκάθαρα ότι «η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο υπό εξέταση τμήμα Λάρισα – Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας (μετά την πυρκαγιά στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση ‘Ζάχαρη’)».
ADVERTISEMENT

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στη συνέχεια το πόρισμα αναφέρει ότι «στο πλαίσιο αυτό η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού με τους σταθμούς της Λάρισας και των Ν. Πόρων να αποτελούν τα δύο άκρα του τμήματος αποκλεισμού. Η διαχείριση της κυκλοφορίας στο τμήμα αυτό γίνεται αναγκαστικά και αποκλειστικά με εξασφάλιση ελεύθερης γραμμής, μετά από τις κατάλληλες ενέργειες των σταθμαρχών των σταθμών Λάρισας και Ν. Πόρων. Το κανονιστικό πλαίσιο με το οποίο γίνεται η
διαχείριση της κυκλοφορίας περιγράφεται στον Γενικό Κανονισμό Κίνησης (ΓΚΚ). Το παραπάνω κανονιστικό πλαίσιο συμπληρώνεται και από τις εκάστοτε εγκυκλίους που εκδίδει η Διεύθυνση Κυκλοφορίας (ΔΚ) του ΟΣΕ, στις οποίες δηλώνονται τροποποιήσεις και χρηστικές πληροφορίες που ισχύουν για συγκεκριμένες χρονικές περιόδους και για συγκεκριμένα τμήματα γραμμής/σταθμούς».
Όπως σχολιάζει και ο πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας, με ανάρτησή του στο Facebook,«με λίγα λόγια τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε μετά τον Ιούλιο του 2019
Η ηλεκτρική πλευρική σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη (και κατ’ επέκταση στο τμήμα Λάρισα – Ν. Πόροι) είναι από τον Ιούλιο του 2019 εκτός λειτουργίας εξαιτίας της πυρκαγιάς στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας στη θέση «Ζάχαρη», αλλά η διαχείριση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας γίνεται με τηλεφωνικό σύστημα αποκλεισμού με τους σταθμούς της Λάρισας και των Ν. Πόρων να αποτελούν τα δύο άκρα του τμήματος αποκλεισμού με εξασφάλιση ελεύθερης γραμμής, μετά από τις κατάλληλες ενέργειες των σταθμαρχών των σταθμών Λάρισας και Ν. Πόρων, όπως ορίζει ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης (ΓΚΚ) που είχαν εμπλουτιστεί με εγκύκλιες οδηγίες και χρηστικές πληροφορίες. Με λίγα λόγια ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ μετά τον Ιούλιο του 2019. (Να πούμε εδώ ότι κάποιος υποστήριζε μέχρι χτες ότι θα πάταγαν μαγικά ενα κουμπί – για 12 λεπτά είχαν την δυνατότητα μας έλεγε – και θα σταματούσαν τα τρένα).
Υπενθυμίζεται ότι η υπερασπιστική γραμμή της ΝΔ βασίστηκε στην προσπάθειά της να θολώσει τα νερά σχετικά με την τηλεδιοίκηση, παίζοντας με τις λέξεις. Συγκεκριμένα ο κ. Γεραπετρίτης μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής είχε δηλώσει ότι υπήρχε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, προσπαθώντας ξεκάθαρα να μπερδέψει όσους δεν έχουν ειδικές γνώσεις και να δώσει τίτλους στα φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης.
Ωστόσο, οι εργαζόμενοι ξεκαθάριζαν με κάθε ευκαιρία ότι τηλεδιοίκηση δεν υπάρχει, καθώς αυτή σημαίνει ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί κάποιος να γνωρίζει που βρίσκεται το κάθε τρένο σε όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής της χώρας. Ωστόσο ο κ. Γεραπετρίτης χρησιμοποιώντας τη λέξη τηλεδιοίκηση και τη φράση τοπικός χειρισμός που υπήρχε στο σταθμαρχείο Λάρισας επιχείρησε προκαλέσει σύγχυση.
Αξίζει εδώ να υπενθυμίσουμε και το φιάσκο του εξαφανισμένου μέχρι τότε υφυπουργού Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλου ο οποίος κατά την επίσκεψή του στο σταθμαρχείο Λάρισας προσπάθησε να πείσει ότι δήθεν λειτουργεί το «κέντρο τηλεδιοίκησης», ωστόσο ο σταθμάρχης Λάρισας ο οποίος έλαβε τον λόγο αμέσως μετά τον υφυπουργό δήλωσε ξεκάθαρα ότι «Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Υπάρχει ο τοπικός χειρισμός».
«Βλέπει 3,5 (χλμ) από την έξοδο του σταθμού και 1,5 με 2 χλμ από το νότιο τμήμα. Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση θα έβλεπε μέχρι το Πλατύ» σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε αυτό που σήερμα καταγράφει και το πόρισμα της Επιτροπής των Εμπειρογνωμόνων για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών:
«Βγήκε εντελώς εκτός λειτουργίας τον Ιούλιο του 2019. Από το 2019 μέχρι σήμερα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση. Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Σημειώνεται δε ότι καθώς ο υφυπουργός αισθάνθηκε πλήρως εκτεθειμένος και ότι τα ψέματά του αποκαλύφθηκαν, ζήτησε μέσω του διευθυντή συντήρησης του ΟΣΕ, Ζαχαρία Στουρνάρα ο οποίος συνόδευε τον κ. Παπαδόπουλο να σταματήσει να μιλά ο σταθμάρχης και να κλείσουν οι τηλεοπτικές κάμερες.
Λίγο νωρίτερα, ο υφυπουργός, πιστός στη γραμμή της δημιουργία σύγχυσης με τις λέξεις είχε δηλώσει: «Για αυτό είμαστε σήμερα εδώ στο σταθμαρχείο Λάρισας να δείξουμε ότι αυτός ο πίνακας, το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί και λειτουργούσε και την νύχτα του μοιραίου δυστυχήματος. Δυστυχώς δεν χρησιμοποιήθηκε».
Τέλος υπενθυμίζουμε ότι το πόρισμα έχει ήδη προκαλέσει έντονες αντιδράσεις καθώς δεν κλήθηκαν να καταθέσουν άνθρωποι – «κλειδιά» για την διαλεύκανση της τραγωδία, όπως ο πρόεδρος του Σωματείου των Μηχανοδηγών.
